Cu un referendum constituțional ce stă să bată la ușa electoratului în mai puțin de 3 zile și alegeri prezidențiale anunțate în aceeași zi, comunicarea strategică devine un element central pentru autoritățile Republicii Moldova, dar insuficient exploatat, în discuțiile politice și în mobilizarea cetățenilor cu drept de vot. Or, lipsa de comunicare din partea actorilor politici și instituționali implicați în acest proces sugerează o subestimare a importanței acestui moment electoral și a nevoii de a informa alegătorii corect și complet.
Eforturile de comunicare cu privire la natura și importanța referendumului au fost limitate, fragmentate și, adesea, lipsite de coerență. Campaniile de informare oficiale, lansate până acum, nu au reușit să capteze atenția publicului larg și să creeze o dezbatere amplă. În absența unei strategii unitare de comunicare, cetățenii rămân prea puțin informați și sceptici cu privire la scopul și impactul schimbărilor constituționale propuse.
Această analiză vine să evidențieze deficiențele strategice din actuala politică de comunicare a autorităților de la Chișinău și propune o serie de recomandări pentru a preveni și a evita o nouă criză similară de comunicare. Referendumul pentru integrarea europeană este un eveniment care va influența și conținutul viitoarelor campanii electorale. De aceea, trebuie să fie tratat cu mare responsabilitate și respect față de suveranitatea alegătorilor.
Autoare: Vlada Sanduleac, masterandă SNSPA, anul II, Analiza și Soluționarea Conflictelor, expertă comunicare strategică
Continuare aici.